Påsk 2008

Påsk 2008
Så här såg det ut igår kväll... fast det ser likadant ut idag... tyvärr... vet inte vart och hur jag ska gömma alla påskägg i trädgården, det är tyska påsk-tradition, att man gömma alla roliga små choklad-påskägg i hela trädgården, så att barnen (och jag???!!!) kan letar efter dom... det får väl bli lite i växthuset och på gungan... vi får ser.
Nu har jag bakat påsk-flätan, fixat björkris med svenska-påsk-fjädrar och lite målade ägg, ställt upp lite påsk-deko, tvätten hänga för att torka, diskmaskinen är snart klart då vill jag duka inför morgondagens frukost..., just det: kokta äggen är också målade, hoppas jag hinner att lägga dom i gräset innan barnen kommer ur sängen...
Det ända jag inte har hunnit var: att sy vår-gardiner... jag gjorde ett försök igår... men det blev såååå löjlig, så jag fortsatte inte, men jag tåg i alla fall ner julgardinenar (den 22.3. :-)).
I morgon äta vi "julskinka", hade jag kvar i frysen, ute ser det ut som det borde har sett ut på julafton, så varför inte julskinka??? Vad äta ni till påsk-lunch (eller -bord)???
   EN RIKTIG GLAD PÅSK ÖNSKAR JAG ALLA SOM KIKA IN HÄR IBLAND (ELLER OFTARE)

    FROHE OSTERN WÜNSCHE ICH ALLEN DIE HIER MANCHMAL REINSCHAUEN (ODER AUCH ÖFTER)

---------------*----------------*----------------*----------------*-----------------*----------------*---------------*----------------*--------------

Kommentarer
Postat av: andrea

Euch auch frohe Ostern, hoffe der Julskinka hat geschmeckt.Verrückte Welt im Moment, oder? Meine Nachbarin sagte so treffend: Det är fusk-påsk.
Auf jeden Fall hast Du mal wieder ein sehr schönes Foto gemacht.
Grüße von Andrea

2008-03-23 @ 20:29:16
Postat av: johanna

den Julskinka gibt es erst heute... hatten gestern keine Lust...
Und heute schneit es schon wieder dicke Flocken... das ist wirklich nicht so wie es Weihnachten sein soll!
Ich bring euch nächstes mal eure Fotos von Klara's Geburtstag mit...
lg
Johanna

2008-03-24 @ 10:07:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback