Nyårslöften

Ja-ja- alla undrar hela tiden vad man har för nyårslöften... jag vet egentligen inte om jag vill göra några nyårslöften... men jag har ett livsmotto, som jag försöka leva efter:
att vara ärlig och uppriktig till alla människor omkring mig.
Och jag skulle gärna ville att mina "kompisar" också skulle vara det mot mig. Men det är jätte svårt... just med er kära svenskarna. Jag älskar Sverige och jag vill inte flytta tillbaka till tyskland, men det finns lite greja som jag inte riktig förstår mig på med er svenskarna... hjälp tas tacksam emot!!!
Jag har några kontakter, jag vågar inte säger att det är kompisar, eftersom jag inte vet när man kan säger "kompis" till en svensk. Kanske är det så att tyska och svenska inte kan bli riktiga kompisar, men det tror jag egentligen att vi kan!!!
Alltså med mina kontakter som jag har hittat på olika ställen, jobbet, internet, via andra kompisar....osv... så har vi mailat, eller pratat i telefon, t o m träffat har vi oss... men sen maila man, eller man försöka ringa, inget svar, inte allts efter en vecka, efter nån månad, man lämna medelande i bloggen osv... nu är hela hemsidan nerlagt, varför????
Jag vågar inte höra av mig igen till en viss person (inga namn här, som ni kanske förstår), även om jag verkligen trodde att vi skulle kunna bli kompisar, men det är väl bara jag som trodde det... jätte tråkig. Jag hoppas bara att det inte har hänt något allvarligt!!! ???
Men jag tycker också att det är jobbig att fråga någon annan: ursäkta har du hört någonting från xxx ??? hur mår dom???
Så då låta jag hellre bli.
Hoppas att ni hittar bättre kompisar än mig!
God fortsättning.

Kommentarer
Postat av: andrea

Hallo Johanna
Ich habe mir Deine Dienstagsbilder angesehen. Wirklich Klasse. Das Bild mit euren Fußabdrücken im Schnee fand ich besonders gelungen.Ich konnte dort keinen Kommentar hinterlassen. Weil ich dort nicht als Mitglied gespeichert bin. Glaube ich zumindest- vielleicht bin ich aber auch zu doof dafür?!
Naja hinterlasse ich halt hier meinen Kommentar.
Hoffe Ihr hattet einen netten Abend Gestern.
Machs gut
Andrea

2008-01-06 @ 12:13:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback