EFIT

jag tänkte göra en EFIT idag, det innebär att jag tar (minst) ett kort per timmer (ungefär) och så få ni följa min dag, eller snarare sagt: våran dag, barnen och jag är hemma, dagisen har planeringsdagen.
Jag kommer att fortsätta lägga till bilder här tills dagen är slut.
Ni kan klicka på bilden, då bli dom större.

Heute mach ich einen EFIT, das bedeutet das ich (mindestens) ein Bild pro Stunde (ungefähr) mache und så könnt ihr mir durch den Tag folgen, oder besser gesagt: uns! Ich bin heute zu Hause, da Planungstag im Kindergarten ist.
Im laufe des Tages werde ich hier mehr bilder dazufügen.
Einfach die Bilder anklicken, dann werden sie grösser.


kl. 8.10 är det tid att gåt upp och öppnar gardinen.
8.10 Uhr ist es Zeit zum aufstehen und Gardinen öffnen.

Frukost vid 9-tiden: Flingor!
Frühstück gegen 9.00 Uhr: Flakes!

Vi förbereder lunchen, vid 10-tiden, tänkte att göra ett brokoli-pasta-gratäng skulle det bli, men brokolin var bebodd... så det blev pastasallad utan brokoli...
Wir bereiten das Mittagessen vor, so gegen 10 Uhr... erst wollte ich ein Brokoli-Nudel-gratäng machen, aber der Brokoli war schon bewohnt... also haben wir Nudelsalat gemacht.

sen gick vi ut i gäggamöja... Jag rensade lite i rabatten... vi har Januari och jag hålla på i trädgården... inte klokt. Och så har jag hittat en Gullviva...
dann sind wir raus gegangen, in die Matsche, ich war in meinem Beet zu gange... wir haben Januar und ich bin im Garten am arbeiten... nicht gescheit.. und dann hab ich die ersten Schlüsselblumpflanzen gefunden...

Så här ser stövlarna ut, efter vi gick in, dom fick stå ute... klockan var någ 12.30
So sehen die Stiefel aus, nachdem wir reingegangen waren, die durften draussen bleiben... so gegen 12.30 Uhr war das.

sen blev det lunch vid 13-tiden, våran pasta-sallad med kokt-korv, enkel men väldigt uppskattat av barnen och mig.
dann haben wir gegen 13-Uhr zu Mittag gegessen, Nudelsalat mit Würstchen, einfach aber ser beliebt bei den Kindern und mir.

efter maten, vid 14-tiden fick Anna sova i sin barnvagnen ute i trädgården, som hon alltid fått göra efter lunchen... Ebba tittade på böcker och gjorde lite dit och dat...
Nachdem essen, gegen 14 Uhr hab ich Anna wie immer in ihren Kinderwagen gelegt zum schlafen.
Ebba hat sich Bilder angeschaut und dies und jenes gemacht...

diskmaskinen hade diskat klart och vi fick tömma den...
Dann war die Spühlmaschine fertig und wollte ausgeräumt werden...

kl. 16.00 jag sitter vid datorn och läsa mail, och fixa lite här och där...

sen var jag tvungen att tar ner och hänga upp tvätt, och fixa disken:
danach musste ich die Wäsche abnehmen und neue aufhängen und abwaschen:

sen, vid 17.45-tiden var det på tiden att fixa kvällsmat: pannkakor skulle det bli:
danach, gegen 17.45 Uhr war es an der Zeit Abendbrot zu machen: Pfannekuchen sollte es geben:

först en med Brie-ost, sen en med amaretto... gott, gott...
erst einen mit Brie, dann einen mit Amaretto... soooo gut!
vid strax efter 19 kom barnen i sängen, en liten saga och gott natt...
kurz nach 19-Uhr sind die Kinder ins Bett gekommen, noch ne kleine Geschichte und Gute Nacht.

nu ska pappan och jag tar ett bad och sen bli det TV:
jetzt nehmen wir noch ein Bad und dann ab vor den Fernseher:

God natt.
Gute Nacht.

Kommentarer
Postat av: Cathie

Alltid kul med EFIT. Gjorde det mycket förut, men den försvann tiden :P

Tack för omtanken om mitt VISA-kort, men jag skulle aldrig läman ut dom uppgifterna =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback