4-års-kontroll

Vi har varit på 4-års-kontroll med Ebba idag.
Hon väger 20 kg och är 1,10 m lång. Hon ligger över genomsnittet, men i förhållandet mellan längden och vikt så stämma det, fast inte med en som först om 3 dagar fyller 4 år. Hon är ju ganska lång för sin ålder.
Hörseltest var det också, och den var inte riktig bra, men hon är lite förkyld, så vi gör testet om tre veckor igen, då får vi ser. Vid syntestet war det lite rolig, för att höga ögat var jätte bra och inget problem, men när hon skulle titta bara med vänster ögat, så höll hon huvud lite snet, och jag har ju ett fel i ögot, så jag höll ju huvud likadant som hon gjorde där. Så vi kommer att göra syntest också en gång till om 3 veckor.
Jag är inte särskilt oroligt, är det nåt, så får vi då tar hand om det.
Sen bli Ebba alltid jätte blyg, så hon har knappt sagt ett enda ord där... men annars gick det bra. Hon kunde ju t o m hoppa på ett ben, det trodde inte jag... Ebba har verkligen lärt sig jätte mycket på dagis, sedan hon började.
Hon fick säger färgen, men det fick bara jag höra, dessutom ville hon inte räknar högt. Sen fick hon rita en gubbe och så skrev hon sitt namn och Anna's namn också, då var den här sjuksjöterskan lite imponerat tror jag.
På eftermiddag ska vi hälsa på våran kompis som har fått ett barn för drygt 6 veckor sedan, vi har inte sett Frida i verkligheten, bara på bilder. Så jag satte mig igår och försökte mitt första skrap-kort, nja- ni får titta själv.
image259

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback