ny säng och vattkoppor...

igår var vi och köpte en ny säng till barnen och så kom vi hem vid halv 6 på
kvällen och jag var så irvig att jag ville ställa upp den nya sänge, så jag
satte igång direkt med att tar ut dom gamla sängarna, städa under... oj-vad
man hitta under sängerna... hur mycket grejor som helst.... och sen byggde
vi upp sängen och åt lite kvällsmat och så fick flickorna hoppa i sin nya
säng och sen skulle dom sova, men det tyckte inte dom... kvart i 10 orkade
jag inte längre och hämtade en filt och la mig till dom, sen somnade vi
tillsammans, gick hur bra som helst, det är en sånt säng som är 90 cm bred
uppe och 120 cm bred där nere, så det går jätte bra att sova där.
vid halv två mitt i natten vaknade jag och gick upp i min säng. Sen fick vi
sova till kl. 7.01 !!!
Ikväll var jag inställt på samma sak igen, men jag satte mig där, vi hade ju
pratat om det hela dagen, sen efter 10-15 min. gick jag ut och sen dess har
vi inte hört ett ljud.... wow - säger jag bara, trodde inte att det skulle
går sååå lätt. För att Anna kunde inte kliva ur sin förra säng, men nu kan
hon ju det...
Men dom var och badade innan, så dom har varit riktig trötta... vi får ser i
morgon.

Idag har jag varit på barnbasar och köpt massor med kläder till Ebba.
I morgon stanna jag hemma för att dagisen har "planerings-dag". Men troligen
måste jag stanna hemma hela veckan för att Anna fick ju vattkoppor i förra
veckan och nu verkar det som om att Ebba också har fått det, det såg ut
sådär ikväll... jag ska titta mer någrann imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback