Blommornas språk / Die Sprache der Blumen

För att det inte skall ske några misstag med budskapet som blommor faktiskt ger, kan det vara bra att veta vad olika blommor betyder och hur många man skall skicka:

Damit keine Missverständnisse enstehen, ist es gut zu wissen was welche Anzahl an Blumen bedeutet und wieviele man also schicken sollte:

1 blomma/Blume --- du är mitt allt - du bist mein alles!

2 blommor/Blumen -- låt oss resa bort tillsammans - lass uns zusammen verreisen!

3 blommor/Blumen -- när får jag träffa dig igen?? - wann darf ich dich das nächste mal sehen???

4 blommor/Blumen -- jag ser upp till dig och är dig tacksam - ich seh zu dir auf und bin dir dankbar

5 blommor/Blumen -- jag gör vad som helst för dig - ich mach alles für dich

6 blommor/Blumen -- jag tvivlar på ditt ord - ich zweifel an deinem Wort

7 blommor/Blumen -- jag älskar dig - ich liebe dich

8 blommor/Blumen -- jag förblir dig trogen intill döden - dich bleib dir treu bis in den Tod

9 blommor/Blumen -- jag vill vara ensam med dig - ich will mit dir alleine sein

10 blommor/Blumen -- Vill du gifta dig med mig?? - Willst du mich heiraten???


Nu är det bara att vänta hur många blommor man få nästa gång.
Jetzt muss du nur noch darauf warten bis du die nächsten Blumen bekommst...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback