här hände saker...

om ni tror det eller ej, men inom, säger vi senast nästa helgen, ska vi få en riktig toalett inomhus. Ni kanske undrar vad vi har haft tidigare, tja- utedass... det funkar ju det med, men jag har tröttnad lite på det nu efter 6 år (jag tror att vi redan bo här i 6 år... ui-vad tiden går).
Vi fick 3 lass med singel och en kompis hjälpte till med att gräva och nu behöver vi "bara" sätta in muggen på röret och ansluta rören till tanken...
Sen ska vi också få dränäring (eller hur det nu stavas???) längs med vägen, så att vi inte kan åka skrids-sko på tomten längre... =jätte tråkig...= nop.

Jag jobba mycket och tänka bara lite, har inte mycket tid att tänka efter... kanske bättre det just nu??
Ebba har fått feber idag... men jag är ju ledig på måndag, så jag hoppas att hon har återhämtat sig tills på tisdag, då ska jag nämligen åka till Västerås och inventera i det Bauhaus där... det bli såååå roligt... en vecka senare är det inventering hos oss!!!

Ivo ska sen åka till tyskland för att fixa hans föräldrarnas tak som har rasat, det är ett vass-tak och dom ska få ett nytt vass-tak. Då kommer jag att vara ensamma med mina barn i ca 10 dagar... det kommer att kännas jätte konstigt.
Och det bli säkert jobbig, eftersom jag jobbar bara tidigt under den tiden...
och jag är inte allts en morgon-människor.

Dessutom har vi köpt en garderob till barnen, den var begagnat och kostade "bara" 550:- kronor, men jag ångrar köpet redan, hur kan man bugga en garderob med 12mm spånkskivor??? Vi får ser hur länge den håller, dessutom är den i fanér, förutom dörrarna och lådorna. inte riktig som vi hade tänkt oss... men, men...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback