morfar har byggt

... en trinett (eller vad den nu heter) för sina barnbarn. Den kom igår med posten och ser jätte fint ut, dessutom är den jätte omtyckt av båda barnen. Dom leka för fullt "laga mat", dom har fått kikärtor från mig och dom kan man leka mycket med, men alla som ramlar ner äta Ronja (våran hund) upp, så dom kommer någ att tar slut snart... tänkte köpa dom här torkade stora kidney-böner eller vad dom nu heter, så kan dom leke med det. Egentligen skulle jag villja ger mina barn dom sakerna som jag sälja, men det finns så många små delar, och Anna är ju för lite... så det få vänta lite... kanske svampa och böner som jag har i burk, dom är ju lite större... vi får ser.

Annars har jag överlevt min första arbetsdag och det gick ganska bra. I dag är jag ledig och ska tar hand om min egen verksamhet, så snart ska jag lämna barnen till dagis och sköter mitt  "affär".

Vädret här är dålig, några grader plus och det regnar lite... men snön ligga kvar... lite i alla fall.
Igår känndes det nästan som vår redan... men vi har ju först mars, så det kan ju inte funkar riktig.

Jag måste så mina tomater också, vi får ser om jag hinner ikväll när jag har hämtat barnen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback