idag...

... skulle bli en jätte bra dag, men det bli ju sällan som man hade tänkt sig det, speciellt när man har små barn (som jag älskar !!!). Min granne (Emil's mamma Rose) hade erbjudit sig att tar mina barn på dagen, så jag lämnade dom där vid 10-tiden och så åkte jag till Södertälje för att handla lite, jag hade tänkt att köpa ett nytt kniv till min gräsklippare, dammsugarpåsar (jag hoppas att jag hitta några som passa), till Lidl skulle jag och lite annat... ja- dammsugarpåsar glömmde jag och något mer... just det: syltsocker skulle jag köpa, men det glömmde jag också. Sen kom jag hem, satte på datorn lite grann, lagade mig lunch och så tänkte jag (klockan hade blivit 13.30) att höra hur mina barn mår. Ja- det var så att Anna hade legat i barnvagnen i en timmer och vägrade somna, hon hade varit på promenad med henne osv... tja- bara åka dit och hämta mina barn. Hemma somnade Anna i barnvagnen utan att säger ett pip. vid 5-tiden skulle jag träffa Ivo i Södertälje, så jag var ju tvungen att väcka Anna och åka med båda barnen iväg. Anna var gnällig nästan hela tiden och när vi kom hem igen så ville hon bara vara på min famn. Jag försökte laga mat, fick lite hjälp av Ivo och sen åt vi, Anna åt ingenting hon är väl sjuk igen... Vi får ser hur natten bli.
Anna hade somnat innan jag hade bytt om Ebba för nattningen... Ebba somnade också omgåendes.
Sen satt Ivo och jag lite på terassen och snackade, Ivo hade satt på det nya gräsklippar-kniv på gräsklipparen medan jag nattade barnen. och sen ville jag klippa lite gräset, för att om Anna inte mår bra i morgon, kommer hon att hänga på mig hela tiden och då hinner jag ingenting, förutom när hon sova, men då kan jag ju inte klippa gräset... så satte Ivo igång våran trimmer och så jobbade vi båda i ca 1 timmer. Jag är långt ifrån att vara klart med gräsklippningen, men jag har gjort det som är runt huset och till lilla gästhuset, ner till gungen och till lekstugan osv... så det får duga för att börja med.
Ivo gick och la sig och jag tåg en dusch och nu sitter jag igen vid datorn.
I morgon vet jag inte riktig vad det bli. Jag vill ju fortsätta med min grillplats, men vi får ser. Sen får jag sjussa killarna (Ivo & Falk) till båten, dom ska ut med båten, fiska och har det roligt t o m på söndag. Jag får hitta på nånting, men det brukar jag inte har svårt för.
Och vad ska ni hitta på en helgen mitt i "sommaren" (fast dom har ju sagt att vädret ska bli bättre... vi får väl se??)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback