fisketur

igår har vi varit och fiskat lite i Mälaren, men förrutom många (ca 15) små fiskar, varav Ebba (och jag) fiskade 5 stycken fick vi bara en liten Aborre och 2 större Brassen... ingenting att tar hem, men vi hade lite roligt och satt inte bara hemma, så det var det värt hela utflykt.
Jag måste jobba den här veckan plus kommande helgen och sen ska jag på semester. 4 långa veckor, det kommer att bli sååååå skönt... dom sista 2 veckorna är Ivo också ledig, då vill vi försöka komma ut med båten....
Nu ska jag hänga upp tvätt, stoppa in en ny tvättmaskin, rensa mina jordgubbar som jag plockade i morse, jag har hittils plockat 10,5 kg och då har jag inte räknad dom som vi åt vid sidan om...
Imorse har jag gjort redan 8 glas med jordgubbssylt, men det bli någ flera...
Sen ska jag packa nån mat och så ska jag börja jobba 13.30 till 20.00, och eftersom Ivo åkte med Motorcykeln till jobbet, så kommer han till mitt jobb på vägen hem, lämna motorcykeln och så tar han bilen, för att han måste ju hämta barnen, och så får jag åka hem med mc efter jobbet... det är sååååååååå rolig och jag ser verkligen fram emot, det är nåt skönt när man jobbar så sent på kvällen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback