internet tillbaka...

... har vi sedan i fredags, men jag hinner ingenting just nu...

Äntligen har det kommit vinter med lite snö!!!! och på måndag ska vi få -14 grader... jaja... vi får ser om det verkligen bli så kallt, men det kan ju händer...

Ivo och Falk håller på ute med träden, dom fälla nya träd, brinner upp riset och spalta det till ved... jätte bra!!! för att nästa vintern kommer säkert ...

Den veckan som har varit har jag märkt att eftersom vi inte satt vid datorn hela tiden så hade vi ju mer tid för våra barn och det blev mindre skrik och mindre bråk... så jag tror att jag måste göra nu så att på morgonen kan vi kanske var nån timmer vid datorn, men sen måste jag stänga av den... jag är jätte dålig på det... även om jag inte sitta vid datorn hela tiden så är den ju på hela tiden och jag går dit mer än bara då och då..., sen kan jag ju sätter mig igen vid datorn när barnen sover efter lunchen och sen igen efter vi har lagt dom på kvällen...

Stormen som var så hemskt i europa har inte riktig kommit hit till oss, så det gick ju bra för oss även den här gången, tack och lov!!!
Men halt är det på vägarna...!!! Så kör försiktig!

Anna har fått nu också nere 2 tänder, nästan samtidigt... jätte roligt!!!
Men hon är såååååååååååå envis, det är helt otroligt, och det är många som har sakt att hon ÄR envis!!!

Sen kommer det kanske att bli så att Ebba och Anna i alla fall hamna i samma grupp, men det får vi besked på måndag eller under veckan om...Det skulle vara jätte roligt, då bli det också lättare med invändning (eller vad det nu heter...??)
Men att barnen snart börjar på dagis betyder också att jag måste snart börjar jobba igen och det känns tuff... men det hjälpa inte... jag får tar en dag i taget...

Med Ebba kommer det kanske att bli problem nu, eftersom just nu känns det så för mig att vi har missat den delen med henne att ser till att hon börjar går på toaletten... här är det i alla fall ingen snack om blöjfritt eller sånt... inte ens i närheten... och det känns tungt, som om hon är den ända 3-åring som fortfarende har blöjer, men en liten ursäkt har jag, eftersom vi fortfarende har utedass så är det lite svårt för henne att går på toaletten osv... visst har vi en pottan, jag har t o m köpt en ny för att motivera henne, men nej- ingenting...
Men det kommer att dröjer några månader innan vi får en riktig toalett, så vi får ser hur det bli när hon och Anna börjar på dagis...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback