hejsan

hejsan, det var ett tag sen...
nu har vi haft frost i 2 dagar och vi elder för fullt...
Idag har det varit fint vädret och vi har varit ute och fixat i trädgården och Ivo satte på vinterdäck på den vita Volvo 245 från 1988... det är den ända bil som kör just nu... (och få köra t o m...)
Jag har rensat i växthuset och så har jag satt in mina buxbomsträder (vet ej om dom heter så på svenska??) och mina lavendel som satte i balkonglådan vid terassen... så jag hoppas att dom kommer att överlever där!
Jag hittade jätte många lök, mest små men några hade blivit lite större... så det kommer räcka ett tag...
Sen har vi varit vid båten och tappat vatten ur motorn så att den inte frysa.
Till lunch gjorde jag nötsteak (eller vad dom nu heter?) och ungsbakade tomater på lök och olivolja med färska tymjan och majoran och salvia ur trädgården samt potatis...
Sen har Ivo försökt att kommer åt våran extern hårddisk, han har laddad ner ett program som ska fixa allt och nu kommer jag inte åt en del på den här hårddisken (den är delad) så alla mina bilder osv, sen i mars är borta... ja-ja- vad klaga jag.... jag kunde ju bränna mina bilder regelbunden... men jag vill ju inte har 12 cd per år eller mer...
Så- vi kanske kan rädda allting, vi får ser...
Jag hoppas ni mår bra allihopa och ni är vällkommen att lämna ett litet medelande här så att jag vet att ni har varit här!!
Vällkommen tillbaka hit!!!

Kommentarer
Postat av: Johanna (barntätt)

Låter som om ni haft en mysig dag! Hoppas allt är bra!
/Johanna

2006-10-30 @ 05:59:00
Postat av: Ango

Det låter som en bra dag!
Det där med att bränna foton känner jag igen! Nu måste jag göra det eftersom vår nya dator kommer snart. Jag har väl bränt hälften av bilderna på cd, men har en hel massa bilder kvar. Kanske skulle ta tag i det idag?

Kram
/Ango


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback