Helgen som varit

Nu är helgen slut igen...
Vi har haft mycket här:
- i fredags åkte jag och handlade... med båda barnen, Anna hade precis vaknat när jag skulle åka... så jag tåg med även henne, jag åkte till Södertälje för att går till banken, till försäkringskassan och sen skulle jag förbi Skatteverket för att lämna min Begäran om .... inte vet jag vad den heter, i alla fall leder det till att jag får eget näringsverksamhet (som det heter!) så nu är det fixat!!!
Dessutom gick jag förbi "svanström" eller vad dom heter, med kontorsmaterial... där fick jag inte riktig det jag ville, men det funkar ändå...
Jag var åkte hemifrån strax efter kl. 12 och jag var hemma vid 3-tiden... då åt vi jätte snabb pannkåkar som Ivo och Falk hade gjort och så sov barnen igen...
Jag höll på med att prismärka mina saker, för att på lördag skulle jag ju stå på den där jul-marknaden i Järna...
Hela fredag kvällen, efter att barnen hade lagt sig så fortsatte jag med priser, prislister, visitkort osv....
- i lördags vaknade jag strax efter kl. 7. och då gick jag upp för att fixa klart allting, jag åt lite frukost en snabbis och så åkte jag hemifrån vid 9-tiden, tankade på vägen och när jag kom fram i Järna så var jag den ända som fanns där, men efter ett tag kom det flera och så kunde jag kommer in och ställa mina saker fint... men ja- det var ju ett jätte skämmt det hela, för att det kom nästan inget folk... så jag sålde så lite att det inte var värd det hela och att jag förmodligen inte kommer ställer mig igen där. Så nu får jag försöka sälja på internet igen och jag hoppas att det är inte för sent för jul-affären...
Vi får ser.
Men lördagen var ju inte slut än, jag skulle ju går på julbordet från Bauhaus. Så efter den där julmarknarden åkte jag hem, duschade och bytte om, och så blev jag hämtat av en kollegor som bor i närheten. Förrutom maten har den kvällen varit både tråkig och jätte trevlig... jag har ju inte jobbat på jätte länge (nästan 3 år har jag varit borta) så jag kännde mig lite utanför, dessutom hade alla så fina kläder på sig, och jag hade bara jeans och en lite finare tröjan... men jag är ju inte så smal, så jag trivs just nu inte bra i något annat... men jag har snackat med några och det har varit jätte trevlig, jag har druckit också lite, men inte för mycket, så jag behövde ingen Alvedon i morse... *retas*...
Strax efter klockan 1 var jag hemma igen. Jag somnade någ omedelbart....
- Söndagen vaknade jag 10 i åtta av Anna... fast Ivo gick upp först, men jag var vacken och visste att det är ingen mening att jag ligga kvar...  Sen blev det frukost nån gång och efter det gick vi ut och jag plockade mycket mossa... tänk att det är så varmt ute den 3. december att man kan plocka mossa i skogen... för att jag ska göra något med det, bilden kommer dom närmaste dagarna.
Sen plockade jag lite grangrenar som jag häftade fast runt utedörren på utsidan, det blev riktig fint, jag har också ställt upp 3 ljus-staker... men inte mer.
Efter lunchen: Rumpstaek med pommes och ärtor så åkte jag till Torekällberget för att där var det också julmarknad och jag ville har en stort Adventskrans, men den fanns ju så klart inte... så jag kanske beställa en i morgon, men det har jag inte bestämmt än... I tyskland brukar man har stora Adventskransar !!!! Jag vill också har en som hänga i taket!!!
Efter kvällsmaten (det bli ju alltid bara smörgås här), och efter det att barnen hade lagt sig började jag med adventskalendern till både barnen och Ivo fick sin... och det gick ju jätte fort, bilden på barnens kan ni ser här nerdanför.

Ivo körde fast sig på tomten i torsdag-kväll, som ni ser på bilden här ovan... men bilen är nästan klart och jag kan säger att jag tycker att killarna har varit jätte duktig med bilen, dom har ju liksom bytt ut nästan varenda grej på bilen, den här veckan hoppas jag att den kan åka till bilprovningen och förhoppningsvis kommer den klara den. Och så måste vi bara fixa min bil (igen...) men bromsarna låter jätte dålig och så funkar den ju inte alltid, så Ivo ska kolla vad det är med instrumentarmaturen... Jag hoppas att han hittar ett litet fel som lätt går att årgärda!!

Dessutom har jag upptäckt ett nytt hobby: jag har nålfiltat och tycker att det är jätte roligt, så nu finns det redan "familjen får" och så har jag börjad med en groda och sen ska jag försöka en fogel.... vi få ser hur det bli. Bilden ser ni här nerdan...

Nu är det snart måndag och jag ska kommer i sängen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback