Det snöa, äntligen..

Idag har det börjat snöa, nu bli det kanske i alla fall en vit jul, jag hoppas verkligen det!!!
Jag vet att det finns såna som inte gilla snön, men jag tycker om snön.

Jag har varit med barnen idag hos en kompis och vi hade en jätte trevlig jul-fest där...

I morgon ska jag börja med tårtarna och sen ska jag åka till Stockholm för att hämta min julgransbelysning för levande ljus, och lite till...
på torsdag bli det städning här hemma, och på fredag mera tårtor osv...

Idag köpte jag en kungsgran, på Coop ståd en och han ville har 400:-, men på Ica-Maxi (ca 100 m längre bort) ville han bara har 300:- kronor, gissa vilken jag tåg.

Läggningsrutinen med barnen har vi ändrad på och det funkar hyfsat bra, en dag gå jag och nästa dagen går I., vi läsa en saga, eller en liten bok, sen sitta vi där lite, kanske 5 min., sen går vi ut, oftast ligga Ebba kvar, man hör lite, men inte mycket och sen får man oftast går in 1x och lägga båda barnen igen, släcka alla lampor som Ebba har tänd: "Ebba ser ingenting" säger hon... "ja- om man ska sova behöver man inte ser något!"... men det funkar bra, första dagen satt jag ju över en timmer... vi får ser hur det bli...

Ivo och Falk har fixat Vattenanslutningen nästan i alla fall idag, just nu har vi ingen vatten, men förhoppningsvis i morgon!!! jätte kul att får hur mycket vatten som helst...!!! Vad jag längtar efter det!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback