Skörd

Idag har vi plockat in lite som fanns i trädgården, jag undrade länge varför tomaterna bar blivit oranga och inte blev röda... men det var väl en sånt sort jag hade köpt...
Det är någ den 4. eller 5. gurkan i den storleken, och dom småka jätte gott.
Tre plommon (framme i bilden) kunde jag rädda från getingarna, dom var jätte goda, men trädet är först ca 1,5 m högt...
Sen kom det upp några potatisplantor av dom potatisar som vi inte hade grävt upp förra året och då tänkte jag att gräva upp nu lite färska potatis... tja- det blev 7 potatis på 3 plantor... jag vet inte... det är ju inte riktig effektivt.. eller???
Några lök kom upp när jag lukrade jorden i mitt grönsakslandet, dom har inte blivit såååå jätte stort än... vi få ser, vi hade ju ont om vatten ett tag och då kunde jag inte vattna...
Men tomater kommer det att bli några til, även mais kommer vi att få kanske...och många lök...
Och nästa år kommer det blir jätte många jordgubbar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback