Husbygget/Hausbau

Hier war es lange ruhig, aber jetzt zeig ich euch wieder mal ein par Sachen, wir sind am Hausbauen. Am Anbauen um genau zu sein. Wir haben im Mai angefangen, aber leider war dies ja der schlechteste Sommer seit der Zeitrechnung, oder? Dadurch konnte ich nicht mit unserem schönen Traktorgraber graben... aber wir haben jeden trockenen Tag genutzt, und die Regentagen haben wir auch genutzt, zum malen der Panele, die muss ja auch 3 mal gemalt werden. Jetzt bin ich wieder am arbeiten, und Ivo ist am bauen, naja- jede freie Minute bin ich natürlich auch auf dem Bau. Der Grund ist fast fertig, die Steine sind gelegt, und das Styropor ist auch gelegt. Heute haben wir endlich angefangen die Vorbereitungen für die Fussbodenwärme zu verlegen, morgen werden die Wasserrohre verlegt und dann kommt die Bewährung. Und dann endlich kommt der Betong. Bilder werde ich in Zukunft von meinem Handy aus posten.
Här var det länge lugnt, men nu ska jag börja blogga igen lite. Vi bygger nämligen hus, närmare sagt: vi bygger till. Vi började i Mai, men den här sommaren har ju varit den värsta sedan tidsräkning... eller hur? därför har jag inte kunnat gräver så mycket, men jag har utnyttjad varje dag utan regn till att gräva och dom dagar med regn har jag målat panelen, den måste ju också målas 3 gånger. Nu är makadamen till grunden lagt och kantelement såsom frigoliten är utlagt, idag har vi börjad med förberedelsen till golvvärmen, imorgon ska vi börja lägga rören till golvvärme och sedan bli det armering och sen kommer äntligen betongen (nån gång). Jag har börjad jobba igen, men Ivo jobba på huset och jag också varje ledig minut. Bilder kommer jag att blogga via min telefon...
Das Bild ist vom Winter (wie man am Schnee undschwer erkennen kann)... den här bilden är från i vintras (som ni kanske gissade)...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback