Bara att ni vet... /nur damit ihr bescheid wisst...

jag har fått världens tråkigaste jobb: jag är priskontrollant på mitt jobb. Det betyder att jag åker med långa listor till konkurenterna och kolla vad dom tar betald för dom grejorna. Sen åker jag till mitt jobb tilbaka och kopiera, klistra in, kolla vad vid ta och anpassa våra priser till dom billigaste priserna. Sen maila jag till respektive avdelningen och sen åker jag med nästa listan igen iväg... vad f###n... hur tråkig låter inte det, eller?? oh-just det.. glömmde berätta att jag på jobbet alltid få letar efter en ledig dator... så jag har ju inget skrivbord eller sånt...
Men stämmningen på jobbet är jätte tråkig i allmänt, alla är frustrerad, vi är inget team längre, vi är bara urförande "objekt" som gör vad chefen säger och skriver på listan, man behöver inte tänka själv längre... det är väl toppen, tänker ni kanske... men det är det inte!!!
Jag har börjad i måndags, har bara jobbat 3 dagar där och har gråtit varje dag... Ivo tycker att jag ska bara bita ihop lite, det bli säkert bättre snart... vadå bättre??? det är ju inte så att det kommer bli nån höjdare på det jobbet... eller att det kommer bli roligare bara för att... ja- för vad då... men det jag är mest rädd egentligen är grejen att jag kommer och sitter mycker fram för datorn och då bli jag trött och för att inte somna kommer jag äta eller dricka cola eller nåt och eftersom jag då rör ännu mindre på mig och äta mer så kommer jag att går ännu mer upp i vikt... hur kul är det??? f å ju redan nu höra det jämnt att jag är tjock FET!!!! vad bli jag då???
ja- som ni ser så mår jag inte allts bra, och det är ju inte så att det finns nån här hemma som har förståelse för det hela, nej- jag ska bita ihop, för att han tycker inte heller om hela tiden det han gör... men han har ju omväxlande arbetsuppgifter... jag kommer ju hålla på med samma sak hela tiden...

Ich hab den langweiligsten job auf der Welt bekommen... hab erst 3 Tage in meinem neuen Job (immer noch für die gleiche Firma) gearbeitet und hab jeden Tag geheult... Ivo meinte ich sollte mich mal zusammenreissen... jaha--- ich hatte ja vorher schon gesagt das ich kein Büro-Mädel bin...
Meine Aufgaben bestehen darin das ich Zahlenkombinationen (Ean-kods) von einer Liste in die andere kopier, dann diese Listen verfollständige, ausdrucke, zur Konkurenz fahre, dort alle artikel durchgehe und aufschreibe was die dafür bezahlt nehmen und dann wieder auf meine Arbeit fahre, gucke wo denn ein PC frei ist (nein- ich habe keinen eigenen) und dort die Preise von der Konkurenz eintrage, dann in einem anderen Programm artike für artikel schaue was wir bezahlt nehmen, dann unsere Preise in die Liste eintrage und dann die Preise dementsprechend angleiche. Dann muss ich ne neue Liste erstellen und wieder los...
=super spannend...
So- jetzt muss ich Ivo helfen, denn wir haben ein neues Getriebe für meinen Chrysler.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback