Snö-Julkakor-1.Advent

ja- vi har också haft snö, som någ nästan hela sverige, men dagen efter hade vi +8 grader, så snön ligger ju INTE kvar... inte ens snögubben som Ebba byggde med vårt besök stådd kvar en dag... jätte tråkig.
Men vi hann med en snö-promenad, den var jätte fint.

Igår, lördagen innna 1. Advent har vi varit hos Andrea och bakad tyska jul-småkakor... här lite bilder...





 vi hade roligt. På kvällen var jag barnvakt hos dom, men eftersom deras Fest inte var så rolig, kom dom hem, ganska tidig och jag var ju hemma vid 23-tiden, och då kunde jag förbereder 1. Advent lite. Barnen hade stora ögon i morse när dom vaknade vid 6.38...


Nu sitter dom och titta i julböckerna, som jag bruka lägga undan resten av året.
Idag få vi städa, Barnens farmor kommer (förmodligen) och barnens faster med sina 2 barn. Dom ska stanna tisdag t o m lördag hos oss. Det bli säkert mycket skoj.
En riktig fin 1. Advent önskar jag alla som titta in här. (ifall nån titta överhuvudtaget...???)

Hier ein kleiner Wochenrückblick.
wir hatten ca 10 cm Schnee, den einen Tag hatten wir noch -5 Grad und einen Tag später hatten wir +8 Grad, da könnt ihr euch ja vorstellen, das jetzt nichts mehr vom Schnee übrig ist.
Dann waren wir bei Andrea und haben dort Weihnachtskekse gebacken.
Und heute sieht es hier ein bischen nach 1. Advent aus. Heute möchte ich noch einen Adventskranz machen und einiges mehr... naja- mal sehen was ich so schaffe.
Dienstag bekommen wir besuch, darauf freue ich mich schon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback