Pappers-insammling

Jag undrar en sak: varför ska jag skilja på "tidningar" och "pappersförpackningar"??? jag fattar inte det och jag har funderat varför det ska vara så, men jag kan inte kommer på nån vettig lösning, kanske nån här ute kan förklara hela saken för mig.
Det är ju papper alltihop, eller hur???
Att man ska skilja på färgat och ofärgat glas, det förstår jag väl, men det där med pappret???

Sen en sak till när det gälla men: varför är dom som dom är, oh- just det, för att dom är mannlig och det bara är så, eller hur???
Varför är jag som jag är, skulle jag kanske hellre fråga. varför är jag så att jag när jag är och handla, då stå jag där och tänka: oh- vi ska ser vad min kära älskling tycker om att äta, just det, han vill inte har den där yoghurt utan den andra, oh- just det, han ville har det här brödet... osv...!
Jag kanske är för snäll, han jobba ju 40 tim på 4 dagar på bygget, det är tungt, det förstår jag, och jag jobba BARA 75% och sen är jag ju bara hemma och pyssla med mina stämplar osv.  och så har jag ju barnen... men det är ju ingenting... men han kan ju inte vara hemma och göra ingenting med barnen... det är för mycket  för honom! Och sen gör jag också 97% hushållsarbete... Ivo städa badrummet, men egentligen ska han göra det varje helgen, men det gör han inte... så ibland få jag ju göra det i alla fall...
Jag vill ju bara höra nåt som: hej- ska vi inte gör en myskväll idag? Ska vi inte laga mat tillsammans ikväll??? eller nåt sånt, men det kommer inte från honom... jag bara sitter här vid datorn, han ligga på soffan och titta på tv och nästa helgen ska han åka och hälsa på en kompis i Danmark som fyller 30 år.
Så- nästa helgen bli det inte heller.
Men i morgon är det i alla fall min tur att har sovmorgon. Jag och sen ska jag åka och jobba.
Vi hörs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback