Ute-kväll

Vi har varit ute... i Södertälje... först skulle vi går till "Texas Longhorn", men där fick vi inget bord. När vi har varit i Texas longhorn i Stockholm har vi alldrig fått en bord från början, där får man alltid ställa sig i baren, vi har fått vänta i max ca 1 tim, men dom har alldrig skickat bort oss... men igår i Södertälje sa dom att det inte fanns platser kvar, hon sa: "mer lycka nästa gång"... äh---- ursäkta mig??? Jag har lagt merke till att här i Sverige vill dom inte tjäna pengar med att sälja öl och dricka till folk... i sverige bli du utslängt efter några öl, du behöver inte enns har blivit lite roligare, eller bråkiga, bara prata konstigt... vi har haft problem flera gånger... och då har vi varit långt ifrån "fullo", igår var det också på gränsen. Så vi fick äta nån annanstans, det var också okay. Sen gick vi vidare till "Hamnmagasinet", där fick vi betala 100:- spänn inträde (inkl. Garderob), sen var det ganska tomt vid kl. 22.30, men så småningom komm det fler folk och jag dansade tom... sen tåg vi taxi hem. Vårt väg ut hit, fanns inte i hans navi... men han fick ju vägledning av oss... kl. 1.45 sov vi... så- natten har inte varit specielt lång... fast jämnfört med anndra nätter så fick vi ju sova till strax innan 7 på morgonen... Nu regnar det ute och jag tänkte ju går ut i trädgården och plantera lite... vi får ser om jag orkar sen, eller om vädret bli bättre. Dom sa att det skulle bli snö-regn igen... hoppas inte det!!!
Här får ni bild om våran "flod" på tomten... det bara rinner, jag har följd det, det kommer ut ur berget... och det verkar som att det alldrig tar slut...
image281
ser ni hur det rinner i högre frammre bäcken??? ... helt otrolig... Jag leder bort det genom ett stuprör och det tycker barnen om:
image282
En trevlig söndag önskar jag er alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback