Ekologisk byggmaterial

jag jobba ju på en byggmarknad och vu har vi börjad sälja ekologisk isolering.
Den är ju dyrare, men vi har börjad sälja den för bara 2 månader eller sånt och jag tycker att vi sälja den riktig bra.
Folk bli mer och mer medveten om återvinningsbar material och ekologiska saker, inte bara matvaror utan också kläder av ekologisk material bli mer och mer vanligt. Jag tycker det är en bra vändning, men tycker att det är för lite än, men det bli ju mer.
Jag tycker bara att det är tråkig att det alltid kostar mycket mer. Det ända ekologiska som inte kostar mer än det vanliga är väl drivmedel till bilen... så nånting finns i alla fall...
Igår hade "Metro" en så kallad grön dag. Tyckte att det var ganska interessant.
Jag vet ju själv att även jag kan fixa och förändrar lite. Har faktiskt några lågenergielampor! Jag åker med glas och papper till återvinning. Jag har en kompost. Jag har ingen torktummlare, tvätten få hänga ute och torka. Min sambo kör Mc på sommaren, spara utsläpet (och slippa betala parkeringen i stan sammt slimma betala tullen. Men jag kan tyvärr inte sälja min bil, för att jag har ca 5 km till närmaste bushållplatsen. Men jag försöka åka så lite som möjlig, t ex åker jag på vägen hem förbi och handla osv...
Och vad gör du???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback