GOD JUL

EN RIKTIG GOD JUL ÖNSKAR VI ALLA !!!
fast jag är kanske lite sent med det... men igår hade jag ingen tid som
helst....
i förgår har vi ju varit på bröllop och så var vi hemma vid halv ett... Ebba
hade varit med och festat till kl. 24.00, medan Anna hade sovit sedan kl.
22.00 i sin barnvagn...
Vi vaknade vid 9-tiden igår, inga morgonpaket här heller! så blev det gröt
och sen började vi städa, sen blev det ärtsoppa (tysk-ärtsoppa) till lunch
och när barnen sov tog vi in julgranen och jag klädde den, sen när dom
vaknade tände jag alla ljus på den (levande ljus har vi ju!) och så kom
barnen in, sen hade vi ställt en stor bondgård på vardagsrumsbordet med ett
tyg övertäckt och det fick dom "öppnar" det låg några inslagna djur i som
dom fick öppnar, sen gjorde vi potatissallat och så åt vi den vid halv
sju-tiden tror jag, efter det fick barnen går i sitt rum med pappa, medan
jag tände ljuset igen, sen hörde dom en liten bjällra och så fick dom kommer
hit och så fick dom öppnar alla paket, det blev en "häst på pinne" eller vad
den nu heter för Ebba och så blev det en liten trehjuling för Anna, Ebba
tyckte: "oj- en hayabusa", och Anna utbröt i värsta glädjeskrikande vid
varje present... sen var barnen trötta och dom var väl i sängen vid
halv-nio-tiden... Ivo och jag satt sen lite vid julgranen och pratade...
Nu bli det snart en riktig god frukost...
Sen bli det unganka till lunch.
Jag önskar er en riktig god juldag!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback