Natten som var och dagen som är snart slut:

Natten som har varit var värst... Anna var uppe hos oss... jag hämtade upp henne vid strax efter midnatt, eftersom hon gnällde med jämna mellanrum... hon hade högt feber och lite husta och snuva... men hon visste inte hur hon skulle ligga, på mig, tvärs över mig, bredvid mig, sitta på mig, ligger bredvid mig, täckt eller inte... och så fick jag ju hålla hennes hand HELA tiden... min handled gorde ont i morse... vid 4-tiden fick hon homöopatiskt medicin och så sov hon nästan oavbruten fram till kl. 7.30 då hon blev väckt av Ebba...
Anna hade då 38 graders feber, alltså inte sååå farligt, jag la henne innan frukost vid 9-tiden igen... och hon sov väl till 1-tiden, jag var inte hemma, jag var med min besök (och Ebba) på Antik-rundan: vi åkte till alla Antik-affärer i närheten, också till smedbo, men jag köpte inte nåt större.  När vi kom hem så åkte Ivo och Falk till båten och vårt besök gick och la sig, han ska NU ut till Stockholm... (kl. är snart 22.00) Ebba och jag var i trädgården och Ebba lekte jätte söt, hon laga alltid en "Pasta-Sallads-soppa"...
Det kommer att bli jätte roligt när sandlådan äntligen är fyllt med sand... (om kanske 2-3 veckor).

Min lilla (halv-) syster fyller år idag, hon bli 13 år... hon bo ju i tyskland och jag saknar henne. Hon vill flytta till sverige när hon bli större, det berätta hon sedan några år tillbaka. Vi får ser!?

Ikväll har barnen varit jätte jobbiga... jag var nära på att sälja dom... men sen tittade Anna så glad till våran besök att man glömmer allting. Ebba har inte sovit efter lunch idag, inte igår heller och det har funkat jätte bra, men ikväll var det helvetet... Både Ivo och jag blev galen på barnen. Anna mår nästan bra igen, och även Ebba mår mycket bättre så jag tycker att det är såååååå dumt med penecelin att man MÅSTE  ger det i 10 dagar, jag fattar inte varför man inte ska sluta med en medecin när man mår bra igen... men, men.... jag får väl ger mig.

Barnen är ju sjuk nu hela tiden och jag är SÅÅÅÅÅÅÅÅ  trött på det, men vad ska jag göra, Ivo tror ju inte på det att det är för tidigt för barnen att går såååå mycket på dagis, i alla fall för Anna är det för mycket... dom visa ju det genom att bli sjukt jämnt, för att förrut har vi nästan alldrig varit sjuka!!!
 men, men....
Hoppas bara att det bli bättre snart. Men det känns så jobbig att ringa till jobbet hela tiden och vab-anmäla mig hela tiden...

Idag har det varit lite kallare, vinden har varit kallt, jag hoppas att det bli bättre i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback