Morgen...

... ist ein GROSSER TAG für meine "kleine" Anna, sie wird 4 (VIER) Jahre alt.
Sie redet ja auch schon seit ca einem halben Jahr darüber... : "Mama, jetzt hab ich keine Lust mehr zu warten ich will JETZT Geburtstag haben!"... und morgen ist es endlich so weit. Ich hab den Geschenke Tisch gedekt, Kuchen gebacken und verziert (und sicher gestellt) und sogar noch schnell ein kleines Kärtchen gebastelt (wärend der Kuchen im Ofen war.
Anna haben wir eingebleut das sie nicht morgen aufstehen darf, sondern warten muss bis sie geweckt wird, und Ebba steht dann auf wenn sie mich hört und "hilft" mir beim Vorbereiten... Dann bring ich die Kinder in den Kindergarten und fahr zur Arbeit und wenn wir nach Hause kommen essen wir Kuchen... Der grosse Kindergeburtstag findet ja erst am Samstag statt... sie hat 5 (fünf) Jungs eingeladen und 2 Mädchen... mal sehen wie das wird.

I morgon är en jätte stor dag för Anna för att hon fyller "äntligen" 4 (FYRA) år... helt otrolig hur snabb tiden går... känns som igår att jag åkte in till BB och efter 1,5 tim hade jag en liten flicka i famnen...
Jag har förbered allting: bakad en kaka, dykat lite fint presentbord och fixat t o m ett litet kort för henne... vi få ser vad hon säger, hon önskade sig en "sparkcykel" och en "dator"... och dessutom har hon tjatat nu i nästan ett halv år att hon vill fylla år: "... mamma, jag orkar inte vänta längre, jag vill ha NU kalas!!!"
I morgon gör vi det lite lugnt här hemma, sedan bli det lite dagis och jobb för mig och sen på eftermiddag ska vi bara mysa hemma och äta kaka,,, På lördag har hon bjudit 5 killar och 2 tjejer... det bli någ roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback