fotografera

idag var jag i vårt sovloft, där har vi allting som vi inte få plats med nån annanstans, och då sökte jag tyger osv,... men jag hittade lite tillbehör till min kamera, jag har ju börjad fota lite mer... jag tycker det är jätte spännande med fotograferingen... man kan "fånga" en hundradels sekund... eller försöka i alla fall...
För några år sedan, innan jag träffade Ivo, och innan jag ens hade tanken om barnen så hade jag mycket tid för fotografering... och då hade jag köpt mycket tillbehör, som filtar, close-upp-lens osv... jag är ju med i
tisdagstema och fota lite till olika ämne, så det är en liten utmaning i alla fall en gång i veckan... vi får ser vad det bli nästa veckan... men jag tycker det är jätte spännande, dessutom giller jag att få lite inspiration från andra...
men jag har märkt sen jag skaffade en digitalkamera så tar jag massor med kort, men med sämre kvalität... förut tåg jag ju också några bilder, men oftast inte så många från en situation...
Men med det här tisdagstema tycker jag att jag får en utmaning att göra lite bättre kvalitätsbilder... jag skulle gärna göra nånting sånt lite mer, och lite mer intensiv... men att tjäna pengar bli väl lite för mycket att förvänta sig... det finns ju många som gör mycket bättre bilder..., men jag nöja mig med mina... här kan ni ser lite av mina bilder:
mina tisdagsbilder.
Jag har inte börjad att bearbetar mina bilder med Photo-shop, som många andra, men jag skulle någ gärna ville lära mig det... vi får ser när jag hinner. Men jag har också den tanken att jag inte vill förfalska mina bilder... och genom att snygga till dom, så bli det ju inte sanningen kvar i bilden...
Ikväll ska jag fortsätta att sy en docka till Ebba, hon fyller ju år nästa söndag och hon önskade sig en docka... kanske inte en hemma-gjort, men det är en sånt hon kommer få, jag vill försöka att göra en prinsessklänning till dockan också.. bilder kommer sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback