Familjeliv

Här ska vi bli en familj nu, med utflykter, promenader och allt sånt som en FAMILJ gör. Än så länge har jag oftast gjord sånt med våra barn, men nu ska det bli ändring. Vi får ser hur länge det hålla i sig. Jag måste också vänja mig att pappan vill åka med överallt.
Förra veckan fick jag rosor t o m... kan man tänka sig?? och i söndags fick jag frukost vid halv åtta, innan jag var tvungen att åka till jobbet... det hände saker här!!! Och det känns jätte bra.
Men därför har jag också mindre tid fram för datorn... allt har sina för- och nakdelar!!! men det är okay för mig just nu i alla fall.
Dessutom kolla jag lite runt efter ett nytt jobb... helst något där det behövs nån med tyska, varför ska jag inte använda det jag kann... men det är inte så enkelt, för att jag vill ju inte bara sitta i kontoret och översätta eller sånt... men det rättta kommer säkert.
Anna har fått lite konstiga prickor i nacken och på ena foten, men vi tror att det kommer från det nya shampo som vi använde för första gången här om dagen när dom badade... så det ska hon inte få igen.
Idag har jag varit ledig och redan igår har jag börjad sälja på tradera igen (ser länken här på höger sidan), men än så länge är det inte så mycket interesse... jag tror att många tror att det är ju såååå dyrrt, men jag lova, att jag tjäna nästan ingenting per del... men det här är saker som jag kan sälja med god samvete, för att jag vet att det är allabästa kvalität och även mina barn leka med sånt.
På helgen ska vi plocka äpple och så ska vi åka till en mosterie och så får vi äppeljuice (eller saft??) nej-just det, vi får äppelmost. Av en del ska vi göra äppelvin, den som vi gjorde förra året var så gott... vi får ser hur det bli i år.
Sen kan man plocka plommon där också, och så vill jag baka en plommonkaka och göra plommonsylt.
Falk hålla på att bygga fortfarende i gäststugan, snart är han klart och då visa jag bilder här också.
vi hörs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback