titta vi har tak över våran altan!

jag- nu är det klart med taket över altan och målat har vi den också på en gång, likaså oljade vi in golvet...men den är sååå gammalt... men lite finare blev det i alla fall.
Nu står alla möbler där igen och man kan njuta av trädgården... och jag verkligen älskar min trädgården, varje dag mer och mer.
Idag var jag ledig, jag har ju jobbat helgen, då är jag alltid torsdag innan och tisdag efter ledig och efter lunchen, när Anna sov har jag planterat alla lökar som jag hade från olika tillfälle i min nya rabatt...
Där står en vit rododendron och en fin magnolie har jag köpt, dessutom några perenner, än så länge ser det väldigt tomt ut i rabatten, men man ska ju inte plantera för mycket, alla blommor bli ju mycket större än dom är just nu.
Solrosor har jag också planterat, dom som jag räddade innan jag grävde om allting. Det är ganska många och jag hoppas att dom bli fina och stora, dom fick lite kompost, jag hoppas att dom giller det...
Det blev många lök, jag hoppas att dom rotar sig nu och sen kommer till nästa våren... vi får ser... jag återkommer om det...
I måndags tog jag mitt truck-kort på jobbet, så när papprena har kommit får jag köra truck på jobbet! äntligen!!!
Det var faktiskt jätte roligt att köra truck.
På torsdag är dagisen stängt och då är jag också ledig igen.
Nästa veckan får jag jobbar 5 dagar, även den 6. Juni... på Bauhaus finns inga "röda"dagar... inte riktig i alla fall, vi har ju öppet...
 Sen är det ju snart midsommar, och jag har ledigt från tisdag innan midsommar t o m söndag, så vi ska försöka att åka ut med båten, alltså, Ivo, barnen och jag... vi får ser om motorn funkar tills dess.
Båten ligger ju i vattnet nu, 2. sjösättningen gick mycket bättre... men det kunde ju inte bli värre.... eller???
Ivo har varit jätte duktig i helgen, han har tvättat ca 8 tvättmaskiner och hängt upp allting och tagit ner allting när det var torrt och vikt ihop, men att lägga tillbaka i skåpet, det är svårt för honom... men bara det tyckte jag var jätte bra.
Så- jag ska också snart i sängen, jag ska ju jobbar i morgon, 10.30-17.00...
Jag ska bara överföra alla fakturer nu, så att det inte bli massor med påminelser... det kostar alltid så mycket...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback