Helgen och valborg

Jag hade ju varit ledig fredag t o m måndag, fick bara jobba igår (men röda dagar är ju dubbelt betalda, så det var det värt) och vi har hunnit göra en hel del här på tomten och hemma, vi har kört upp från skogen några m2 virke, som bara behöva sågas i mindre bitar, klyvas och staplas i förrådet... så att den bli klart för nästa saisongen...
sen har jag planterat en liten häck framför våran volvo-buss från '64, den är ju roligt, men jag vill har något finare där, så där planterade jag en häck av Syrenen (eller vad dom nu heter) och Cherchmin (jasmin på tyska, den med vita blommor som doftar sååå jätte mycket!), det ska bli en buddeleia där också mitt i, men den som jag köpte förra året har inte kommit, så jag ska till plantagen och försöka byta den...
Sen har vi haft 2 maibras, vi har ju såååå mycket ris från alla kapade träd, men det ligger kvar mycket....
Snart måste jag gallrar mina hallon och sen vill jag anlägga en rabatt fram för terassen...
Valborgsfirande har varit lugnt hos oss...
Jag hann också till Verstan i måndags för fotografering av min bil, försäkringen kommer ju att kopa ut bilen, för att det bli för dyrt att reperera... då ska vi alltså letar efter en ny bil också snart...
Så nu ska jag snart till jobbet... måste väcka barnen nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback