Helgen... och lite till

I lördags regnade det ju lite, fast dom hade sagt att det skulle regnar hela helgen...
Men Ivo hann fixa sin Jeep (Isuzu Trooper, men vi kalla den för Jeep), jag började måla terassen från insidan, efter jag hade måla hela falu-röd en gång till, insidan och alla bjälke ska ju bli vit, så grundfärgen är målad en gång på nästan allting, idag ska Falk och jag måla resten och sen börjar med vita färgen, det ser redan nu jätte fint ut.
På lördag eftermiddag skulle Ivo bara åka snabbt till våran båt och blöta ner alla handduker och så fick vi sjösätta på en gång, fast båten hänger fortfarende i repen på trucken... och det kom nästan ingen vatten in...
Igår, på söndag hade vi bestämmt att vi, alltså Ivo, barnen och jag skulle åka till Sydpolen (Södertäljes simhall) och det gjorde vi också. Barnen var i början lite rädd, men sen började dom tycker om det, det var ju för första gången vi gjorde sånt. Efter 3 timmar, med mycket plaskande och lite mat emellan var vi på vägen hem igen, Anna somnade nästan på en gång... Men båda tyckte att det var jätte roligt...
Här hemma när vi kom tillbaka, sov alla, inkl Ivo för att han skulle går till nattvakt på båtsklubben på kvällen, så även jag kunde har en liten vilo-stund... och vädret var så fint, lite blåsig, men solen sken ju.
Efter det började jag gräva i min nya rabatt och Falk lagade maten. Nu har jag grävt hela ytan, nu ska jag bara sätta sten runt om, som begränsning, en stor sten har vi redan förflyttat från mitt i gräsmatten till kanten, en till vänta, men den verkar vara större en jag hoppades på, så vi får ser om jag får ut den...
Sen bli det plantering... oh- vad jag ser fram emot det, måste bara har råd med några fina plantor.
Nu ska jag väcka barnen, åka dom till dagis, sen är jag hemma på förmiddagen, ska fixa lite min försäljning och sen hinner jag kanske förbereda mer i min rabatt...
En trevlig vecka önskar jag er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback