och då var natten slut för idag...

...klockan ringde vid halv fem, och Ivo gick upp. jag somnade om tills jag hörde Anna ropa "Ebba, Ebba", Ivo gick in till dom och tog Ebba ut, hon fick kommer upp till mig.
Fast då började Anna skrika... Så jag sa till Ebba att hon fick ligga på pappas plats men att hon skulle ligga där, så gick jag in till Anna och försökte att hon skulle somna om, men precis när hon nästan hade somnat om, så hör jag något konstigt uppe från Ebba och sen börjar Ebba ropa högt "mamma" flera gånger, så jag går upp, då har hon satt på radion... Anna börjar skrika igen, jag tar upp även henne, men det är ju ingen mening, så nu har vi varit vaken sedan klockan 5 redan... vet inte riktig hur dagen kommer bli, känns redan nu jätte tungt... jag är jätte trött, egentligen hade jag tänkt att går och jobba idag igen, men eftersom Ebba hustar fortfarende, har jag anmält mig för vab...

Ebba går ju nu på dagarna utan blöja, och det funkar faktist jätte bra, hon går själv till pottan utan att jag måste påmina henne, så jag är jätte stolt!!!

Anna har börjat prata så mycket, hon säger
- mamma, - pappa, - Ebba, - napp, - täcka (när hon ligga i sängen), -Falk (han som bo hos oss), - wowen (det säger hon till alla djur), varm (till te osv), och några ord till som jag inte kommer på just nu...

Ute känns det så mycket vår redan, vi har tagit fram trehjuling och Bobby-car igår...

I morgon ska jag går och jobba, det är min första helgen som jag ska jobba....
jag måste jobbar vart tredje helgen, det tycker jag är okay. och så får jag ju dubbelt betalt... bra argument... eller???

Snart ska vi äta frukost och sen får vi ser vad vi gör med dagen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback