min helgen i tyskland

Nu är jag tillbaka från tyskland och jag är så glad att jag åkte.
Även om jag saknade mina barn, så kunde jag njuta av tiden utan dom.
I fredags när jag komm ner till tyskland, hämtade min bästa kompis mig, vi åkte till Lübeck och gick till det kända "Niederegger Cafe", dom som gör det där sååååå goda Marzipan... där drack vi kaffe och så köpte jag lite påskägg...
Jag sov också hos min kompis. Nästa morgon hade dom bjudit in alla kompisar för att fixa i deras trädgård, dom tog bort alla buskar mellan huset och gatan... det blev sååååå fint. Jag hjälpte också lite tills min mamma hämtade mig vid 12-tiden, då åkte jag med henne och min lilla syster (hon fyller 13 i April) och handlade lite mer påskägg och lite mer till påsk, dessutom fick jag byter en receiver som vi köpte i somras och som inte funkar som den ska, den fick jag pengar tillbaka för och köpte en ny.
Sen hade min mamma lagad mat för mig (ungsbakad kyckling= jag älskar det) till middag.
Och på kvällen åkte jag med alla släktningar (nästan alla) till det där teater-pjäs som min brorsan (han har fyllt 14 i nomvember) var med i, den heter på svenskar någ "dom 4 temperamenter" och är från Johan Nestroy.
Den var jätte roligt, jag gråtade så roligt var den. Och så hade jag lånad min kompis kamera som är sååååå bra och här ser ni lite bilder också.
Sen åkte vi hem och jag sov hos min lille syster... det blev frukost på morgonen med kokta ägg från egna höns och färska fralla (Brötchen), efter det var det bara att packa alla saker in igen och så åkte vi till flygplatsen och nu är jag i sverige igen.
Ivo har kört med min bil mot en träd... det har inte hänt honom nånting, men min bil får vi lämna in då... där går pengarna till självrisken som egentligen skulle går till en ny kamera för mig (en canon eos 400d)...
Idag jobbar jag sent, så det bli i alla fall en lugnt start på veckan.
Här var det lite vit i morse, men det är nästan borta igen...
Ebba vaknade redan vid 6-tiden... barnen är lite snuviga... men det är någ inget värre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback