lördag igen..

Ivo har jobbat idag och han kommer även att jobba i morgon och det är lika bra, för att jag vill inte ser honom så mycket just nu...

I dag har jag inte gjort så mycket, fick ett telefonsamtal i morse, eller vid 11-tiden från två som är föräldrar till min tyska kompis, dom är här i Järna hos min kompis syster och hälsa på och då kom dom ju nu på eftermiddag och hälsade på en kort stund, det var jätte trevlig, så efter dom hade ringt så bakade jag snabb en kladd-kaka och sen var det tid för lunch (ris med söt-sur-sås) och efter lunchen la jag båda barnen ute i var sin barnvagn och så var ju Falk (våran inneboende) hemma och jag åkte en snabbis och handlade...

Eftersom jag nu har bara jobbat i en månad så har jag ju inte fått pengar nu, och hos Ivo är det också lite dålig nu, så vi lever lite snål just nu, men det går ju bra, har inte betalat bensin-fakturan... men, men... det bli betalt sen...
 
Ivo hade ju åkt med min bil mot ett träd och så hade jag varit i en verkstan och dom hade skickat in allting till försäkringen (det är första gången vi använde oss av försäkringen...) och nu säger dom att dom inte betala reparation, utan dom vill lösa ut bilen... och det känns inte allts roligt... men vi får ser vad dom vill betala... men i så fall måste vi ju köpa en ny bil igen... 
--- jag har ingen tid med sånt....
 
i morgon kommer min kompis Andrea med sin lilla Klara, som fyllde nyss 1 år och kan går nu, det bli säkert roligt och spännande... och så är Andrea gravid igen...
 
Jag är bara glad att jag fick min mens igår, så att jag vet att jag inte få ett barn just nu... fast på andra siden är det ett sätt att får Ivo att går... nej- jag skoja...
 
I morgon ska vi också försöka röja lite i skogen här hos oss... Falk såga med motorsågen och jag ska bära och köra med våran "jeep" allting upp... vi får ser hur mycket vi hinner... men det ser jätte bra ut... och jag hoppas att det nån gång bli en riktig fin gräsmattan där vi röja just nu, så att barnen kan leka fint.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback