lecker, lecker.

lecker, lecker.
ungs-äpple blev det igår kväll... fyllda med mandelmassa, mandlar och russin... jätte goda, bara hälla på lite vanilje-sås...
Ebba husta fortfarende litegrann... och nu är Ivo sjuk... Jag ska jobba kväll idag och tidigt imorgon, sen är jag ledigt fram till den 6.1.2008... oh-vad skön. Och då ska jag börja på en ny avdelning på jobbet... det ser jag verkligen fram emot!!! På bygg-avdelningen, med bara killar...
Barnen får går på dagis idag, och så få Ivo hämta dom och lägga dom.
Julkort har jag inte fixat än. Men vi har redan fått ett julkort från våra granner... vi får ser, vad jag hinner...
Nu ska jag duscha, lämna barnen på dagis, handla, köra hem näsdukar och hela köpet och sen åka till jobbet.
Har det så roligt.

Bratapfel gab es gestern bei uns, gefüllt mit Marzipan, Mandeln und Rosinen, dazu Vanillesosse... lecker, lecker!!
Ebba hustet immernoch ein bischen... und so ist Ivo krank, Ich muss aber heute Arbeiten, das findet Ivo gar nicht gut, aber wenn ich krank bin/war bleibt er ja auch nicht zu Hause, er hat die Kinder heute Abend dann 2 Std... das wird er wohl schaffen....
Ich muss heute spät arbeiten und morgen früh. Dann hab ich frei bis einschliesslich dem 6.1.2008, das wird schön.
Und dann fang ich ja in einer neuen Abteilung an auf der Arbeit, in der Bau-Abteilung, mit lauter Jungs...
Weihnachtskarten hab ich dieses Jahr noch nicht geschafft, mal sehen was ich noch schaffe, wir haben schon die erste Weihnachtskarte von unseren Nachbarn bekommen...
Jetzt muss ich duschen, die Kinder im Kindergarten abgeben und einkaufen, dann den Einkauf hier abliefern (inkl. Taschentücher) und dann auf zur Arbeit.
Einen schönen Tag wünsch ich euch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback