ideen-källar

Hur gör ni när ni är många till jul och även små barn??? Ligger det en hel hög
med alla julklappar och så få alla kasta på sig och öppnar, eller hur??? Och
hur känner ni igen, vilket paket är till vem???
Vi gör så här: barnen får var sitt större present på julafton morgonen, då
ligger den under julgranen när dom vaknar. Sen efter vilan kommer antingen
jultomten (jag har inte pratat med grannen än) eller så ligger alla julklappar
under julgranen, sen få ett av barnen tar ett present och så kollar vi till
vem det är och så få den personen packa upp och sen får den som har packat upp
tar ett nytt present och ger det till den personen det är... osv..., så drar
man ut lite på tiden och spänningen växar ännu mer... men nu tänkte jag: jag
kan ju inte bara skriva namn på, så jag tänkte att jag klistrar ett litet bild
av den personen som presentet är tänkt till på ett ettiket som jag hänger på
presenten, då kan även mindre barn ser, till vem presenten är...
Ett present har jag packat i en jute-påse och med ett present har jag gjort så
att jag har tagit tyg istället för papper...
Skänker man till barn är det ju inte riktig så roligt att slå in paket tycker
jag, eftersom dom uppskattar ju inte ett dugg HUR den är inslagen, eller
hur... men till vuxnar älskar jag att hitta på roliga saker.
Jag tänkte bara medela att jag har slagit in alla julklappar nu, så här får ni
ett litet urval av hela högen.
I morgon bli det storstädning och mer julpynting, likasom mer
julgardin-syning... jag är långt ifrån klart...
Vi har inte ens fixat julgranen... men det finns ju tid kvar i morgon...
hihi...
Julgröt ska jag också fixa i morgon.
Och hur mycket har ni kvar???

ideen-källar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback