Nyheter från oss.

här hoss oss flytta det på...
har varit med Anna hos doktorn idag... hon har haft 40 feber i lördags,
mindre idag, men hon bli inte bättre... så doktorn tyckte inte om hennes
örat och han hade misstanken om lugninflamation, så vi fick åka till
Södertälje sjukhus för att röntga henne, men det visade sig att hon INTE
hade lugninflamation, men en liten öroninflamation, så nu har vi fått
penecelin... Jag hoppas på bättring snart.
Ebba har varit på dagis och hon tycker verkligen om att går dit. Fast det är
inte bara roligt vad hon lär sig där....
Hon har en sånt fas just nu där hon HELA TIDEN säger: "JAG VILL!!!" eller: "
JAG VILL INTE!!!" och om jag säger då: "men jag vill" då förneka hon... så
vi måste sluta diskutera med henne... men det är lättare sagt än gjort....
Ebba vill vara på Anna hela tiden och Anna tycker inte allts om det just nu
när hon är lite halv-sjuk...men Ebba ger sig inte, jag får säger till flera
gånga: "låt Anna vara ifred" men hon lyssnar inte, jag måste alltid går dit
och tar Ebba och tar henne på sidan.
Nu ikväll har jag precis planterat min första pil-häck (eller vad den nu
heter...???) i morgon sätter jag bilder in i min blogg, men det var redan så
mörkt när jag entligen hade blivit klart.
Det ser (i mörkret) jätte fint ut, nu får vi bara vattna varje dag och ser
vad som bli.
Jag har tagit dom från våran egen vide (heter den så??), har haft den i
vatten stående hela eftermiddag och nu har jag planterat in dom, medan
vatten rann in...
Jag hoppas att den växer till sig, har t o m planerat en liten
ingångs-bågen... som sagt: bilder i morgon.
Dessutom hålla jag på att sätta in bilder (i bloggen) på våran nya sandlåda,
fast den är utan sand än så länge... men det kommer att bli sååååå kul när
barnen har mycket att leka med i trädgården, jag tror att då bli det också
lättare för oss att slapna av... när barnen har något roligt att leka med.
Annars anstränga Ivo sig jätte mycket just nu och det är bra.
Han har mycket jobb och så måste vi ju fixa båten, den måste in i vattnet om 2 eller 3 veckor... men han har ingen tid...
Jag kommer ju att vara hemma kanske hela veckan... så jag ska försöka fixa mycket i trädgården... som pil-häcken idag, så får vi ser om vi får sand den här eller nästa veckan... Jag tänkte åka till ÖoB och handla lite sandlåde-saker till barnen, får ser när det bli...
I morgon kommer min kompis på besök, vi har inte träffats på jätte länge, hon har hälsat på nån gång på jobbet, men då hinner jag knappt säger "hej"... så i morgon ska vi tar det bara lugnt här och njuta av vädret som jag hoppas att den bli jätte fint!!!
På fredag ska Ivo och jag går ut, till Stockholm, det bli stand-up-komedi, med mat, och jag tycker om sånt om det är bra... och sen kanske åka vi och bada i sydpolen på helgen tillsammans med barnen, men det beror helt och hållet hur Anna frisknar till....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback