utmaning

Jag har blivit utmanad av Ango:



1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
-arrange'mang ( = ) n Anordnung f 
(ordboken svenska-tyska och tyska-svenska) den ligger alltid vid datorn, jag måste ju slå upp något ibland)

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
-flera höga med cd's....


3. Vad var det senaste du såg på tv?
-inatt vid mittnatt nyheter, sen stängde jag av

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är
-13.20 (wow, det är 13.16...)

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
-Ebba som gnälla och Anna som säger "mamamamamam"...

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
-hela förmiddagen för att fortsätta med installation av avloppsröret...

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
-mailen

8. Vad har du på dig?
-en jobbar-jeans, en t-shirt och en ulle-tröja (allting jätte smutsig, från under huset, men vi ska snart fortsätta där...

9. Drömde du något inatt? I så fall - vad?
- jag drömma varje natt och kommer nästan varje dag ihåg, men inte idag, jag drömde här om dagen att jag var gravid igen... men det kan inte vara... inte just nu i alla fall...

10. När skrattade du senast?
-kommer inte ihåg. men i morse var det...

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
- en hylla för cd-skivor och en hulle med prylar... vi har inte hunnit hänga upp några tavlor...

12. Har du sett något konstigt på sistone?
-ja- min katt hade rullat in sig, fast som en stående rulle och just när jag tittade, då tappade han balansen och tippade åt sidan, sen tittade han upp och tittade på mig som: vad är det som har hänt, skakade på huvud och rullade in sig igen.... jätte rolig och söt!!!

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
-jag tycker om sånt, det är interessant...

14. Vilken var den senaste filmen du såg?
-på bio... kommer inte ihåg... på tv igår kväll: CSI

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
-ett hus vid vattnet... ett hus för min mamma och något till min pappa också..

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
-det finns någ mycket, det är bara att fråga... kanske att jag tycker om att sticka stumpa...

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik
och skuldkänslor, vad skulle det vara?
-mat och dricka till alla, eller medicin mot HIV

18. Tycker du om att dansa?
-jag älskar att dansa, både ensam och med en partner, men min sambo tycker inte om att dansa...

19. George Bush?
-det passar någ inte att skrive det jag tycker och tänka om honom...

20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
-om Ebba hade blivit en pojke hade han fått namn Emil
-om Anna hade blivit en pojke då hade han fått namn Paul

22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
-jag gör ju det  redan och ja- jag skulle kunna tänka mig att flytta igen till ett annat land

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
-här har du din säng: här får du sova!!!

24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
jag kommer att översätta den till tyska, så jag kommer också att ber några tyska att svara, men här bli det:
Marie Stare och Hanna!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback