Solen skiner, + 9 grader ute!!!

Ja- solen skiner och vi har +9 grader ute... nästan att man får vårkännslar!!!
Men vi har lite bäckar på tomten... vatten rinner och söker sina väger här och där... lite jobbig att går där ute, så idag har Ebba och jag också varit ute och fixat lite så att vatten kan rinna av och inte bli stående.
Ivo och Falk har hunnit sätta in motorn i Jeepen igen med nu packning och tätning osv... kanske dom hinner kolla om den går igen då... vi få se.
Jag har upptäkt lite knop på min buddeleja, jag hoppas att det går bra ändå. Min lilla fikon-planta här inne i huset har också fått lite längre knoppar, 3-4 cm långa... verkar som att den få blad igen... fast den ska ju vila nu över vintern... jag vet inte riktig vad jag ska göra med den, för att jag har inget ställe där det bara är +5 grader eller sånt... lite synt, för att jag skulle vilja har lite mer såna blommor på terassen...
Anna är mer sjuk igen... hon vill bara sitta i mitt knä... och hon är snuvig och lite hustig... inte så rolig, men hon få lite medicin så jag hoppas att hon mår snart bättre igen.
Till lunch bli det Hawai-toast med annanas och skinka och ost och till middag bli det (jul-) skinka med brysselkol och hemmagjorda pasta och någon kantarellsås säkert...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback