lite om min dag

Min dag började vid 5-tiden, då skrek Ebba, jag gick ner och hämtade henne upp till oss, vi somnade om. Ebba och jag vaknade vid kl. 9.00, men då hade Ivo varit vaken i över 1,5 tim redan, fast Anna hade någ också varit vaken i över en timmer...
Sen kollade vi på blocket lite och vi hittade en Vattenpump till en djup-borrad-brunn, och den fanns i Tyresö, för 5 000:-, ny kostar dom 15000:- och den är bara 2-3 år gammalt...så jag åkte dit och hämtade den och när jag kom fram så upptäkte jag att det var samma tomt som vi hade grävt upp en trekammers-brunn i våras (gratis)... dom har fått komunalt avlopp och vatten... Men i morgon ska vi ansluta den "nya" pumpen till våran brunn, sen så ska vi pumpa den ut en gång och så hoppas vi på riktig fint vatten...

Nu har jag precis varit i barnrummet, eftersom dom höll fortfarende på och då jag kommer in i rummet ser jag madrassen ligger på golvet, Ebba hade kastat ut den... egentligen sova dom ju i samma säng, men nu la jag Anna i den säng med madrass och försökte förklara för Ebba att det inte funkar på det sättet, att jag inte vill har teater varje kväll... jag har ju sen lagt in madrassen igen osv... och jag var jätte arg på henne, hon grät och grät, men jag tror att hon har fattat lite nu... dessutom brukar hon klä av Anna varje kväll, så nu har Anna lärt sig hur det går hon kan det väl också själv... jätte rolig... haha...men nu är det tyst... jag får väl gå in sen och kollar hur det blev... Ebba har säkert laggt sig i samma säng till Anna...

Katten fångade en liten mus uppe på sovloften medan jag tittade på "Charmed"... jag kastade ut honom med musen..., nej- jag rörde inte musen... han hade den i munnen och murrade lite mot mig, när jag tåg honom och kastate ut honom i regn...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback