Idag

.... har det varit ganska fint vädret ute, plus 8 grader eller ännu varmare...
fast natten har varit lite jobbig, jag är någ bortskämt ganska mycket, eftersom båda mina barn brukar sova hela natten, Ebba har ju börjat för några veckor sedan att kommer upp till oss, men det blir inte så mycket, kanske 1-2 gånger per veckan...
Anna mår inte riktig bra idag, hon är snuvig, hon kanske får tänder har jag tänkt, hon är ju nästan 15 månader och har inte fått en enda tand än... Fast Ebba fick sin första tand när jag fick Anna, vill säger när hon var 18 månader!!!
Ivo mådde inte så bra idag, så han gick och la sig efter frukost, jag hjälpte Falk att sätta på en parabol på skorstenet på lilla huset... sen bakade jag en kladd-kaka som vi tåg med när vi gick till Emil's 2-års-kalas!!!
Det var jätte roligt där, många barn osv...

Vi gjorde ju äppelvin för några veckor sedan och nu är den klart och den är jätte gott!!! alså jag menar så riktig gott, tycker jag i alla fall, den är någ lite söt, som en dessert-vin har den någ blivit, nu måste vi bara fixar flaskor som man kan fylla i vinet!

I morgon ska min bil igen till verkstan, bromsarna fick inte godkännt i beskiktningen... jag hoppas att det bli bra och att det inte kostar för mycket!

Sen har vi varit och hälsat på på dagis där barnen ska börjar i februari, och dom trivdes på en gång, Ebba ville inte åka hem igen.

I tisdags har jag varit på ett info-mötet på skatteverket för Nyföretagare, för att jag tänker nämligen öppna ett litet näringsverksamhet med mina leksaker osv... det bli spännande... nästa veckan ska jag få en leverans från tyskland... för att den 2.12. ska jag stå på en liten julmarknad och försöka säljar mina saker!!! och sen försöka säljar mer på tradera och lite på ebay och blocket också!

Det här året ska jag sy en ny adventskalender till barne, det betyder att jag måste klippa till och sy ihop 24 söta säckar... vi får ser om jag hinner, men Ivo vill har kvar sin adventskalender...
Barnen ska få lite såna frukter som jag säljar på tradera (jag har köpt några förra året i tyskland, begangnad och dom är nästa som ny!!! Och sen lite Duplo-saker ska dom också få! Och så bli det väl lite godis också ibland...
Inför jul har jag inte en enda idee än vad det ska bli... men det är ju några dagar kvar...

Det var väl allt som har hänt här dom senaste dagarna!

Ni få gärna lämna ett "tass-avtryck" när ni har varit här!!!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Kul med eget företag!
Hoppas det går bra med skatteverket.

Ha en trevlig dag!
Kramar Hanna

Postat av: Elin

Vad kul att starta eget!
Håller tummarna att allt går bra med bilen också!
Kram Elin

2006-11-20 @ 09:34:40
Postat av: Kathrin (barntätt)

Åh, vad spännande med dina leksaker och start av eget företag!
Lycka till!
*kram*

2006-11-20 @ 20:31:50
URL: http://tnalill.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback