jag har shoppat

Ivo är hemma just nu, och idag hade jag åkt till Stockholm utan barn för att
handla kläder för mig för det där bröloppet som vi ska nästa veckan, och ja-
det går ju inte på en timmer att köpa lite kläder osv... sen var jag med min
kompis som har en 4-mån.-pojke, så han behöver mat emellan, vi också osv...
Ivo var skitsur, och jag menar SKITSUR  för att jag var hemma kl. 20.15....
men jag känner mig inte "skyldig".
han ringde ju redan efter 1,5 tim för att säger vad jag skulle köpa för
honom, och då ville han veta om jag var på vägen hem... ursäkta mig??!!
Män vet någ inte vad det betyder att köpa kläder... att det inte går på 5
min...
Sen har jag sko-storlek 42-43 och i många affärer har dom bara till storlek
40 eller 41, så när jag änltigen hitta en affär med min storlek, då kostar
skona 1000:- eller mer... och det tycker jag inte att det är det värd... så
jag har inte hittat sko...
Ivo är jätte sur på mig, när jag kom in, lämnade han huset för att går till
Falk (hans kompis bo ju i vårt lilla hus), om han sen kommer hit igen,eller
senast i morgon bli det säkert bråk... men jag stå på mig, jag har rätt att
efter nästan 3 år "mamma" få vara 2 dagar barnfri på 2 veckor, eller???
Han undrar ju ibland varför jag inte hinner med mer här hemma, men ni tror
väl inte att han har gjort ett enda skit här hemma (ursäkta uttrycket...)
men ingenting har det hänt...
inte allts sin vin har han fyllt i flaskor...
jag ska snart gå och lägga mig och jag kanske sätta inte allts på tv... och
då bli det bråk för att han vill säkert sätta på tv'n när han kommer och
lägga sig...

Men jag har köpt jätte fina kläder, jag tycker i alla fall att dom är
fina...
så- nu har jag också klagat lite... men jag ger mig inte, och jag kommer att
gör honom begriplig att det inte funkar så här!!!
jag är ingen kvinna som går och shoppa varje veckan, så han har ingenting
att klaga!

Kommentarer
Postat av: Maria

Får man se hur kläderna ser ut?

Hälsningar Maria


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback